Wednesday, October 8, 2008

saya ada kehidupan yang cantik

Pernah tak korang rasa "takpe" bila korang hilang duit walaupun dalam poket tinggal singgit je?
Pernah tak korang rasa "alhamdulilah" bila korang sakit?
Pernah tak korang rasa diri korang "hot" walaupun korang rasa macam nak buat pembedahan plastik?
Pernah tak korang rasa aku memang "deserve" masuk lokap sebab menyalahi undang-undang bila semua kawan-kawan lepas, korang sekor-sekor je yang sangkut?
Pernah tak korang rasa BEKERJA tu bukan satu beban tapi hobi yang menyeronokkan selain bermalas-malas kat rumah?

Pada aku, life ni sangat sempurna walaupun kita tak semewah Paris Hilton, tak secantik Nasha Aziz, tak payah kerja sebab ada mak bapak yang kaya, takkan pernah masuk lokap sebab ada "contact" yang power-power, dan terlalu ramai kawan sebab sangat influential.

Bila korang boleh accept semua benda yang tak syok ni, korang akan rasa life sebenarnya sangat-sangat menyeronokkan. Pada aku la.. mungkin sebab aku ni terlalu optimistik kot. Bila difikirkan semula benda-benda sedih yang terjadi dalam life aku selama ni, aku jadi kuat, confident dan immune dengan apa orang nak kata.

7 comments:

jot said...

saya sangat senang dengan kehidupan saya kini..

walaupun bejalan kaki..
walaupun tanpa kawan..
walaupun tanpa perlukan mata wang yang banyak...


sebab life ini memang seronok!
kalau kita betul2 tau..

dan pasti tasaba nak tunggu!
hari esok

M H said...

sebab kamu close dengan family.kan?life terasa ada purpose kalau kita sentiasa fikir ttg ahli keluarga.

jot said...

kamu mungkin kenal saya sekarang...

pasti dulu seme penah lakukan kesalahan...so,thenk u..
kamu buat saya senyum,

kamu BFF saya

M H said...

like i said.
tht's what are friends for.


ape cerita kucing2 kamu?

jot said...

ooo..kucing2 ibu seme sehat saja..

sedang rehat2 di sofa sambil geget koropok dan menuntun spongebob squarepant cik! alangkah bahagianya menjadik kucing2 dirumah ini!

apa kabar matric kad kamu disana?

shashe said...

walaupun tak mcm nasha tp dipuji cantik mcm nasha itu sdh memadaikn.
walaupun tade duit nak shoppin tp leh g window shoppin kt pyramid n the curve pun sudah okay kan..heheh

p/s:slua jeans tuh nanti kita cari ye!

M H said...

shashe:
saya tak suka window shopping.geram, sedih, nak menangis bila tak dapat beli. lebih baik ddk rumah tgk dvd.