Monday, October 13, 2008

Kenapa aku suka part time?

Part of it sebab gaji.
- Aku boros. Duit tak pernah cukup.

Part of it sebab aku nak cari pengalaman.
- Walaupun cita-cita aku bukan nak jadi promoter atau minah kilang, aku rasa pengalaman ni
berguna untuk aku.
- Aku boleh tahu culture orang kerja kilang, background dan lifestyle dorang (aku
pernah bekerja dengan orang dari Nepal, Myanmar, Indonesia, dan Vietnam, di
bawah arahan mereka)
- Aku boleh study customer kat yang datang ke kedai(esp. perangai bodoh sombong orang
Melayu, Melayu sekarang masih conservative).
- Aku boleh relate dengan apa yang aku belajar kat sekolah sekarang. Aku ambik social science
kot.

Part of it sebab aku nak cari cita-cita aku.
- Aku ambitious.
- Aku belum certain dengan apa yang aku nak buat lepas grad.
- So aku takut nak grad. Kerja part time adalah untuk menyedarkan aku betapa susahnya jadi
orang yang duduk kat bawah.

6 comments:

jot said...

sangat setuju dengan kamu...

manusia sangat macam ragam...
sila rujuk kedai kamu hari2,
begitu juga aku, merujuki bar...

kamu memerhati! pasti senang mau sesuaikan diri....

M H said...

saya suka melihat karenah manusia.baik atau buruk.

lullaby said...

tapi tuntutan kerja-kerja aku menutup segalanya kerna major daripada masaku di depan komputer dan berhadapan dengan butter paper atau lebih baik tidur saja..

alangkah indahnya jika aku dapat bebas seperti kamu berdua

M H said...

lullaby:


saya inginkan waktu tido yang lebih lama dari waktu berjaga.

prejudis said...

setuju. respek ko

M H said...

prejudis:

terima kaseh kerana sependapat dengan aku.