Monday, October 6, 2008

Kenapa??

Aku ramai kawan lelaki, kurang kawan perempuan. Kenapa?

Lokasi: Kat mana-mana
Senario 1: Buang sampah.

Kawan lelaki:

"Dauz, kau makan tak reti nak buang terus yea. Dah berbuih, berulat aku jugak yang kena buang!" berkata dengan nada sekuat hati.

Kawan perempuan:

"Ish, pompuan ni tak reti nak buang sampah ke? Takkan nak kena cakap banyak kali!" berkata dengan nada yang kuat DALAM hati.

Kesimpulan, masalah tak puas hati ni selesai dengan aman di antara aku dengan Dauz. Dan tak puas hati lagi dengan Y(pompuan).


Senario 2: Pinjam credit.

Kawan lelaki:

"Farris, nak hantar satu message boleh?" aku tanya.
"Kau bagi nombor telefon, aku call, loud speaker"

Kawan perempuan:
"Err... nak... pinjam... satu... credit boleh tak?" tanya malu-malu, segan-segan.
"Boleh, ambik lah.."

Kesimpulan: Korang simpul lah sendiri!

Senario 3: Nak tumpang.

Kawan lelaki:

"Sham, kau pegi kelas tak pagi ni?" aku dah lewat nak masuk kelas.
"Tak. Kenapa?" Sham baru bangun.
"Takpe lah. Aku ingat nak tumpang" jawapan aku macam orang nak ponteng kelas.
"Kau tunggu kat kat bawah. Aku hantar." Sham hantar jugak. Terpaksa pergi.

Kawan perempuan:

"Alin, ada kelas tak pagi ni? Nak tumpang laa."
"Sorry lah La, kelas Alin pukul 10"
"Ouh, okay. Takpe lah." aku tak pergi kelas. Sambung tido.

Kesimpulannya, dengan Sham aku terpaksa pergi kelas. Dan aku jadikan alasan Alin tak dapat tolong, so aku terpaksa sambung tido balik.

No comments: